Aanmelding voortgezet onderwijs

Veelgestelde vragen

Na het aanmaken van een account heb ik geen bevestigingsmail van de registratie ontvangen.
Het kan zijn dat u een verkeerd e-mailadres hebt ingevoerd waardoor u de mail niet ontvangt. Controleer het door u ingevulde e-mailadres of probeer het opnieuw op een werkend e-mailadres. Het bericht kan ook in uw spam box binnengekomen zijn.

Ik kan de ingevulde aanmelding niet meer aanpassen, maar ik heb van mijn zoon/dochter verkeerde gegevens ingevuld (BSN, geboortedatum, wil graag in de klas bij, enz.). Wat moet ik nu doen?
U kunt dit door middel van de knop ‘Wijzigen’ aangeven nadat u heeft ingelogd. Of u kunt een bericht mailen naar aanmeldingenvo@o2g2.nl. Graag in de mail de naam van uw kind en de naam van de VO school vermelden.

Ik heb geen onderzoek rapportage van de diagnose die gesteld is bij onze zoon/dochter. Wat moet ik nu doen?
We adviseren u de onderzoek rapportage op te vragen bij de instantie die dit heeft vastgesteld.

Ik heb mijn zoon/dochter aangemeld, maar we kiezen toch voor een andere school. Hoe kan ik mijn zoon/dochter afmelden?
U kunt dit door middel van de knop ‘Wijzigen’ aangeven nadat u heeft ingelogd. Of u kunt een bericht mailen naar aanmeldingenvo@o2g2.nl onder vermelding van ‘nieuwe aanmelding: afmelden’. Graag in de mail de naam van uw kind en de naam van de VO school vermelden.

Ik heb mijn zoon/dochter al aangemeld. Nu wil ik een verhuizing doorgeven die plaatsvindt tijdens de periode van aanmelding en aanvang nieuwe schooljaar. Waar kan ik dit doorgeven?
U kunt dit door middel van de knop ‘Wijzigen’ aangeven nadat u heeft ingelogd. Of u kunt een bericht mailen naar aanmeldingenvo@o2g2.nl onder vermelding van ‘nieuwe aanmelding: verhuizing’. Graag in de mail de naam van uw kind en de naam van de VO school vermelden.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
Mogelijk is een verouderde versie van uw Browser de oorzaak hiervan. Indien u deze gaat updaten zou het verholpen moeten zijn. Verder verwijzen wij u naar de website http://www.alleinternetbrowsers.nl/. Hier staat een overzicht van alle browsers (inclusief de download links).

Ik heb mijn aanmelding verstuurd, maar geen ontvangstbevestiging gekregen. Wat moet ik nu doen?
Het bericht kan in uw spam box terecht gekomen zijn. Indien u ook daarin geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen, kunt u een bericht mailen naar aanmeldingenvo@o2g2.nl. Graag in de mail de naam van uw kind en de naam van de VO school vermelden.

Als ouder heb ik een andere voorkeur dan het schooladvies van de basisschool, mag ik dat invullen?
U mag dit invullen, maar het advies van de basisschool is bindend en dat advies nemen wij als voortgezet onderwijs school over wat betreft de aanmelding van uw kind. De centrale eindtoets wordt omstreeks mei afgenomen. Indien de centrale eindtoets een hoger schoolniveau aangeeft dan het advies van de basisschool, moet het schooladvies door de basisschool worden heroverwogen. Heroverweging kan ook leiden tot het vasthouden aan het oorspronkelijke advies. Neem hiervoor contact op met de basisschool.

Ik krijg een foutmelding en kan niet verder, wat nu?
U kunt een bericht mailen naar aanmeldingenvo@o2g2.nl met daarin de volgende gegevens: Inlognaam, browser, browserversie en wat u deed toen de foutmelding optrad. Ook kunt u, indien mogelijk, een print-screen meesturen. Onze systeembeheerder kan hierdoor het probleem verhelpen.

Wat zijn de contactgegevens van Openbaar Onderwijs Groningen?
Adres:
Leonard Springerlaan 39,
Postbus 744, 9700 AS GRONINGEN

E-mailadres:
aanmeldingenvo@o2g2.nl

Telefoonnummer:
050-3210360